W lobbowanie na rzecz budowy obwodnicy Kwidzyna mieliby się włączyć kwidzyńscy radni Sejmiku Województwa Pomorskiego, senator Leszek Czarnobaj oraz, a może przede wszystkim, samorządy miasta i powiatu. Warto dodać, że szerokie poparcie wszystkich sił politycznych może być konieczne, bowiem szacunkowy koszt budowy obwodnicy to kwota sięgająca miliarda złotych, a więc ponad dwukrotnie więcej niż kosztował most. Na jej wysokość ma wpływ nie tylko spora liczba kilometrów nowych dróg do wybudowania, ale i to, że w jej ciągu musiałyby się znaleźć aż trzy obiekty inżynieryjne, w tym jeden most nad Liwą i dwa wiadukty nad torami. Wartość inwestycji zdecydowanie przekracza możliwości lokalnych samorządów, więc jedyna nadzieja na jej wybudowanie to finasowanie z budżetu centralnego i tu właśnie potrzebny jest lobbing, do którego wzywał Antoni Barganowski podczas IV sesji Rady Powiatu.
Komentarze