Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 20 kwietnia 2025 16:28
Reklama dotacje dla firm

Rozpoznawalność marki franczyzy – klucz do sukcesu na rynku

Franczyza to popularna forma prowadzenia biznesu. Przedsiębiorcy, którzy się na nią decydują, mogą liczyć na łatwiejszy start, ponieważ korzystają ze sprawdzonych rozwiązań i znanego logotypu.
  • 23.02.2023 11:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Rozpoznawalność marki franczyzy – klucz do sukcesu na rynku

Bardzo istotnym zagadnieniem jest to, jaką franczyzę uruchomić. Tylko wybór znanej marki może przynieść oczekiwane zyski.

Co to jest franczyza i jak się ją prowadzi?

Co to jest franczyza? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców zastanawiających się nad uruchomieniem swojego biznesu. Definicja franczyzy mówi o tym, że jest to forma współpracy między niezależnymi podmiotami – franczyzodawcą i franczyzobiorcą. Ten pierwszy udostępnia swoją markę oraz know-how (a więc wiedzę, jak prowadzić biznes), w zamian pobierając opłatę od franczyzobiorcy za korzystanie ze sprawdzonego pomysłu. Franczyzobiorca po podpisaniu umowy z franczyzodawcą zobowiązuje się z kolei do prowadzenia biznesu w sposób określony w jej warunkach. Z takim wyjaśnieniem nie powinno być już wątpliwości przy odpowiedzi na pytanie, co to jest franczyza.

Znana marka – klucz do sukcesu franczyzy

Sieci franczyzy są na polskim rynku obecne już od wielu lat, dlatego warto stawiać na te z nich, które cieszą się największą popularnością. Zapewniają one jednocześnie lepsze warunki na start, jeśli chodzi o koszty początkowe, szkolenia, czy też dostęp do wysokiej jakości asortymentu. Sklepy franczyzy ze znaną marką przyciągają ponadto wzrok klientów. To dlatego mogą oni je łatwo zidentyfikować, także wtedy, gdy robią zakupy w innej miejscowości niż miejsce ich zamieszkania. Znany logotyp i kolorystyka wykończenia sklepu zapewniają zatem rozwój niezależnie od lokalizacji.

Jaka franczyza jest najbardziej rozpoznawalna na polskim rynku?

Wiele sieci franczyzowych utkwiło w pamięci konsumentów i jest w niej już od wielu lat. Jaka franczyza święci największe triumfy? Jeśli chodzi o TOP 1, jest to franczyza Żabka. Działa ona na polskim rynku już 25 lat, a jej szyld zna 93% polskich konsumentów. Wynika to nie tylko z jej obecności w wielu miastach i wsiach na terenie całego kraju, ale również z charakterystycznej kolorystyki, logotypu i układu sklepu, wysokiej jakości produktów własnych marek oraz dobrze prowadzonej kampanii marketingowej, obejmującej m.in. ciekawe reklamy telewizyjne i radiowe. To dlatego stawiając na franczyzę Żabka, można liczyć na atrakcyjne przychody, niezależnie od tego, w jakiej miejscowości uruchomi się sklep.

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama