Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 20 kwietnia 2025 17:33
Reklama dotacje unijne dla firm

Fotografia produktowa - podstawowe zasady

Fotografia produktowa to zwykle produkt na jednolitym, białym tle. Wydawać by się mogło, że nie jest to specjalnie trudna dziedzina. Nic jednak bardziej mylnego. Poniżej opiszemy pokrótce czym różni się profesjonalna fotografia produktowa od przypadkowych zdjęć, które może wykonać amator.
  • 28.11.2022 11:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Fotografia produktowa - podstawowe zasady

 

Fotografia produktowa - najważniejsze zasady

Nawet najlepszej jakości sprzęt nie pomoże nam stworzyć świetnych fotografii produktowych bez przestrzegania podstawowych zasad oraz doświadcznia, które powiększamy z każdą kolejną sesją produktową.

Odpowiednie przygotowanie przed sesją produktową

Jeszcze zanim stworzymy pierwszą fotografię produktu warto zadbać o samego bohatera zdjęcia. Upewnijmy się, że fotografowany przedmiot jest czysty, nie ma odcisków palców a także najdrobniejszych nawet pyłków. Wszystkie te niedoskonałości zostaną potem bez trudu wychwycone na naszej fotografii produktu.


Światło to podstawa fotografii produktowej

To bardzo oczywiste stwierdzenie jednak często bagatelizowane przez początkujących. Dlaczego w fotografii produktowej tak ważne jest odpowiednie oświetlenie? Przede wszystkim pozwala ono na podkreślenie podstawowych cech każdego produktu a więc:

  • kolor - poprawnie oświetlona fotografia produktowa to wierne rzeczywistości kolory przedmiotu
  • materiał - kierunek i rodzaj światła pozwala na pokazanie z czego zrobiony jest produkt. Światło ostre podkreśli chropowatą strukturę materiału, przeciwnie oświetlenie miękkie jet idealne na przykład dla przedmiotów szklanych.

Odpowiednie ułożenie przedmiotu

Niemal każda fotografia produktowa przedstawia fotografowany przedmiot w centrum kadru. Jest to dobra praktyka gdyż zachowuje symetrię kadru. Nie zapominajmy jednak, że przedmiot możemy dowolnie obracać czy fotografować pod rozmaitymi kątami. Każda fotografia produktowa powinna być nieprzypadkowa i przemyslana. W zależności od przedmiotu należy go ułożyć tak aby zdjęcie przedstawiało możliwie najwięcej cech przedmiotu.

Fotografia produktowa musi być ostra i wyraźna

To kolejne kluczowe wymogi jeśli zależy nam nam profesjonalnych efektach. Każda fotografia produktowa, którą tworzymy musi być wyraźna i czytelna. Nikt przecież nie lubi rozmazanych i nieostrych zdjęć.

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama